Sekolah Forex Indonesia

Monday, April 28, 2014

[Komunitas Trader Surabaya] Bitcoin tumbles amid China crackdown concerns

Andi Purnomo
Andi Purnomo 28 April 12:44
Bitcoin tumbles amid China crackdown concerns

Bitcoin prices fell sharply on Monday, amid fresh indications China will take additional steps to crack down on transactions made using the virtual currency.
Bitcoin tumbles amid China crackdown concernsBitcoin drops as China steps up regulation

Bitcoin (BTC-eUSD) fell to a session low of $424.00 on Slovenia-based BitStamp, the lowest since April 14. Prices last traded at $434.68 during U.S. morning hours, down 2.29%, or $10.21.

The price of a Bitcoin on Bulgaria-based BTC-e shed 1.7%, or $7.34, to trade at $425.59.

BTC China, the country's largest bitcoin exchange, has halted yuan deposits to accounts at China Merchants Bank (3968.HK), as lenders break links from Bitcoin exchanges amid rising government regulations.

The move is to ensure the security of client funds and stable operations at the exchange, according to BTC China.

China Merchants Bank, which is headquartered in Shenzhen, has over 500 branches in mainland China and one in Hong Kong.

The People's Bank of China banned financial institutions from handling Bitcoin transactions December, saying the digital currency doesn't have "real meaning" and lacks legal protections.

Bitcoin is digital cash for the internet and it is not backed by a government or central bank to regulate or issue it. It can be used to purchase goods and services from stores and online retailers.

Bitcoin Tumbang di tengah kekhawatiran tindakan keras China

Bitcoin harga turun tajam pada Senin , di tengah indikasi segar China akan mengambil langkah-langkah tambahan untuk menindak transaksi yang dilakukan dengan menggunakan mata uang virtual .
Bitcoin Tumbang di tengah tindakan keras China concernsBitcoin turun sebagai langkah China up regulasi

Bitcoin ( BTC - eUSD ) jatuh ke sesi rendah $ 424,00 pada Slovenia berbasis BitStamp , terendah sejak 14 April. Terakhir Harga diperdagangkan di $ 434,68 pada jam pagi AS , turun 2,29% , atau $ 10,21 .

Harga satu Bitcoin di Bulgaria berbasis BTC - e menumpahkan 1,7 % , atau $ 7,34 , untuk diperdagangkan pada $ 425,59 .

BTC China , pertukaran bitcoin terbesar di negara itu , telah menghentikan deposito yuan ke rekening di China Merchants Bank ( 3968.HK ) , sebagai pemberi pinjaman istirahat link dari bursa Bitcoin tengah peraturan pemerintah meningkat .

Langkah ini adalah untuk menjamin keamanan dana klien dan operasi yang stabil di bursa , menurut BTC China .

China Merchants Bank , yang berkantor pusat di Shenzhen , memiliki lebih dari 500 cabang di daratan Cina dan satu di Hong Kong .

Bank Rakyat China melarang lembaga keuangan dari penanganan transaksi Bitcoin Desember , mengatakan mata uang digital tidak memiliki "nyata arti " dan tidak memiliki perlindungan hukum .

Bitcoin adalah uang digital untuk internet dan tidak didukung oleh pemerintah atau bank sentral untuk mengatur atau mengeluarkan itu . Hal ini dapat digunakan untuk membeli barang dan jasa dari toko dan pengecer online.

Lihat Kiriman Ini di Facebook · Sunting Pengaturan Email · Balas email ini untuk menambahkan komentar.

No comments:

Post a Comment

thank for your visiting!!!!!!!!!!!